onsdag, januari 09, 2008

Aj aj...

Min förkylning verkar inte ge efter.... Idag gör halsen ännu mer ont, och kroppen har börjat värka å.... Feber??
Ajaj..... Tror iofs bara jag har tre lektioner ikväll... Tror tom jag har någon sitsträning. Så då borde rösten räcka till..
Usch. Egentligen vill jag ligga hemma hela dagen.. Men neej då.

Sitter å funderar hur jag ska göra med hästen... Men tror att hon får stå idag. Åsså får jag rida på söndag ist. Det snöar underbart mkt ute! Och jag är bra sugen på att ut å leka lite på ängen!Men njaa... Min kropp känns inte okejj.. Då är det ingen idé heller.. Bättre att spara på den lilla energi jag har tills ikväll...

Sen håller jag på och försöker planera hur jag ska göra med stackars Fliisan nu om jag ska bli opererad.... Hon är i helt okejj kondis nu.. Men tror nästan jag ska försöka sätta henne i lägre kondis. Mindre havre å mindre motion... Annars kommer Cilla inte få det spec roligt, eftersom hon inte törs ut å galopera ordentligt än....
Pratade men Hansa igår å sa att hon får rida precis hur mkt hon vill när jag är invalid. Å faktiskt så vart hon sugen! Ska försöka lura mamma & emelie å rida lite å.. Tänkte kolla med Jerka å..
För som läkaren sa sist jag träffade honom så blir det ingen rida på tre månader. Det är lång tid. Väldigt lång tid.... Och med tanke på att Fliisan är som hon är, så mår hon bäst utav att inte vara i någon toppkondis eftersom ingen annan mer än jag riktigt klarar utav att få henne göra av med alla energi.... Hehe... 21år blir hon nu i april.. jaa. Det kan man inte tänka sig.

Den 16:e är det förundersökning inför operationen...... Då ska jag ta reda på allt.. Som det är just nu så går ma i ovisshet om när det kommer bli av, vad som kommer hända efteråt å allt det här. Och det är ju inte ens säkert de kommer att operera heller. Min då blir jag inte glad...
Vill ha detta opererat å fixat så jag kan göra något nytt här i livet.

Nejj. dags att försöka göra något bra utav dagen.

Idag är det den tionde dagen i sträck med jobb. Bara sju kvar sen. Börjar se ledigheten......

Puss Å Hejj!

Inga kommentarer: